6097251609 |
Com atendre emocionalment els infants en la situació actual |
2020-2021 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
13/1/2021 - 17/2/2021 (15 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Francesco Tonucci |
|
c. Pont de Suert, 4 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
En format virtual |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 13/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'objectiu és esbrinar i posar en comú els punts essencials en l'educació emocional i a partir d'aquesta base posar a la pràctica propostes didàctiques útils per assegurar el benestar emocional dels infants en aquests moments de pandèmia.
|
| |
Objectius |
1. Prendre consciència de la importància de desenvolupar les competències emocionals. (Consciència, regulació, autonomia emocional, habilitats socio-emocionals i habilitats de vida).
2. Reflexionar sobre la importància de generar espais amables i emocionalment protegits que facilitin l’expressió emocional, la reflexió, la cohesió de l’equip i el coneixement.
3. Reflexionar sobre les necessitats emocionals de la comunitat educativa (docents, alumnes, famílies) i cercar formes de gestió d’aquestes necessitats.
4. Desenvolupar les competències emocionals necessàries per sostenir i acollir el mon emocional dels i les alumnes i les famílies davant situacions imprevistes com les que estem vivint en l’actualitat. Gestió de la incertesa.
5. Conèixer els passos essencials en la gestió positiva dels conflictes.
6. Conèixer i practicar estratègies de regulació emocional.
7. Generar una comunicació positiva cap a una mateixa persona i cap als altres.
7. Practicar tècniques assertives per millorar la comunicació amb els diferents agents (companys/es, famílies, alumnes).
8. Generar un espai de trobada, reflexió, creixement personal i grupal.
|
| |
Continguts |
1. Les emocions:
Vivència de les nostres emocions i de les dels altres. Consciència emocional.
Tipus d’emocions i emocions bàsiques.
Autoconsciència emocional.
Espai emocional protegit.
2. Gestió emocional:
Estratègies cognitives.
Estratègies corporals: relaxació, respiració, mindfulness...
Estratègies socials: compartir. L'objecte que dóna la paraula.
3. Dimensió interpersonal:
Empatia. Legitimació d’emocions.
Estils de comunicació. Comunicació no violenta.
Escolta activa. Assertivitat.
Gestió positiva dels conflictes. Enfocament Restauratiu Global.
|
| |
Formador/a |
Rosa Miralles
|
| |
Avaluació |
1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.
2. Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.
3. Definició de les línies de treball a seguir.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçada als i les mestres de l'ESC Francesco Tonucci, de Lleida.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
13/01/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dimecres |
20/01/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dimecres |
27/01/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dimecres |
03/02/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dimecres |
17/02/2021 |
1700 |
1900 |
|
| |